חייה של פעוטה בת ארבע ניצלו ברגע האחרון

בנצי לייזרוביץ No Comments on חייה של פעוטה בת ארבע ניצלו ברגע האחרון

פעוטה שתתה תה רותח אשר גרם לה לכוויה בקנה הנשימה. היא הגיעה במצב קשה למלר"ד ילדים בזיו, ובהמשך הועברה לאישפוז בטיפול נמרץ ילדים, כשהיא מורדמת ומונשמת. כעבור ימים ספורים ולאחר אישפוז במחלקת ילדים, שוחררה לביתה. אביה של הילדה: "קיבלנו את בתנו במתנה"

צילום: David Cohen/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברגע האחרון הצילו הצוותים הרפואיים של המרכז הרפואי זיו את חייה של פעוטה ששתתה תה ישירות מהקומקום, תוך שהיא מכניסה את זרבובית הקומקום הרותח לגרון.

הכל החל כאשר הוריה של ברכה, תושבי צפת, הבחינו כי בתם הפעוטה בת הארבע משתעלת מעט, אם כי לא חשדו בדבר, מכיוון שהיתה מקוררת. כעבור כמה שעות הבחינו כי מצבה מחמיר והשיעול נהיה קשה יותר ויותר.

עד כמה לא חשדו כי מדובר באירוע חירום, תעיד העובדה כי צעדו ברגל אל המרכז הרפואי, הסמוך יחסית למקום מגוריהם. עם הגעתה של ברכה הקטנה למיון ילדים הבחין הרופא שקיבל אותה, כי מצבה הנשימתי קריטי וכי היא מעורפלת הכרה. בעקבות זאת הזעיק צוות החייאה, שיסדיר את נשימתה.

בד בבד נקראו למקום בדחיפות ד"ר עלא ספיה, תורן אף אוזן גרון, וד"ר שלמה מרחבי, מנהל המחלקה ומומחה בניתוחי ראש-צוואר.

ד"ר ספיה מספר, כי הילדה הגיעה כשמצבה קריטי, לא מסוגלת לנשום וקנה הנשימה שלה היה נפוח וחסום לחלוטין בעקבות הכוויה ממנה סבלה.

לאור מצבה הקשה והמצוקה הנשימתית הובהלה הילדה לחדר ניתוח, שם ביצעו ד"ר מרחבי וד"ר ספיה בדחיפות ניתוח פיום קנה, במהלכו פתחו נתיב אוויר חלופי, כדי שברכה תוכל לנשום בצורה סדירה.

לאחר ייצוב מצבה הועברה ברכה לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, כשהיא מורדמת ומונשמת. כעבור כמה ימים בהם היתה מורדמת כדי לאפשר לגופה להחלים, הועברה הפעוטה למחלקת ילדים, משם שוחררה לביתה.

אביה של ברכה, אהרון פפנהיים, מספר כי בתחילה כלל לא חשדו שקרה משהו חמור, ורק עם העלייה בשיעולים של בתם, הבינו שמדובר בשיעול אשר אינו מאפיין התקררות. "אנו אסירי תודה לצוות המרכז הרפואי שהציל את בתנו", סיפר האב. "רק כעבור זמן מה קלטנו עד כמה הגענו ברגע האחרון. הצוותים עשו הכל כדי להציל אותה וטיפלו בנו בחיבוק, באהבה ובסבלנות. אני שמח שבזכות חסדי השם ומסירות הצוות הסכנה חלפה וברכה שלנו חזרה לחיק המשפחה".

ד"ר מרחבי: "שוב הוכח עד כמה שיתוף הפעולה בין הצוות הרב-תחומי הוא שילוב מנצח. בהזדמנות זו חשוב לי להדגיש, כי על הורים לתינוקות וילדים קטנים יש להקפיד בשבע עיניים על ילדיהם, תוך הרחקת גורמי סיכון מהישג ידם של הילדים. אמנם המקרה של ברכה לא נחשב שכיח במיוחד, אך אנו רואים מקרים רבים של תינוקות ופעוטות, שידם מצליחה להגיע לגופים זרים כלשהם, כמו משחקים ופיצוחים, שעלולים להיתקע בקנה הנשימה ובמקומות נוספים ומסוכנים בגופם. עירנות בפירוש מצילה חיים ומניעת המקרה הוא ה'תרופה' הטובה ביותר".



0 תגובות